Skip to main content

هر آنچه باید در مورد قوانین و مقررات و رزرو اتاق در هتل رز بدانید

برای آنکه بتوانیم در هتل پنج ستاره رز خدمات بی نظیری را به شما دوستان ارائه بدهیم، بهتر است شما عزیزان هم با واژه های پر کاربرد هتل بیشتر آشنا شوید و هم از قوانین و مقررات جاری در هتل به خوبی آگاهی داشته باشید.

برای مشاهده و خواندن هریک از مطالب تنها کافیست بر روی علامت “+” کلیک نماید تا متن مورد نظر برایتان نمایش داده شود.

واژه های پر کاربرد هتلی

هرگونه نگهداری و اختصاص مکان ( اتاق، سوئیت، آپارتمان و …) در هتل، برای مدت زمان مشخص رزرو نامیده می شود.

فردی که شخصاً یا به نمایندگی از شخص دیگری با مراجعه مستقیم و یا کتباً از طریق ارسال نامه، نمابر و یا از طریق امکانات اینترنتی و وب سایت تقاضای رزرو اتاق برای مدت زمان مشخص نماید.

مدیر هتل و یا نماینده قانونی وی که اجازه انجام رزرو در هتل را دارد و مسئول و مجاز به تایید و یا امضای برگ رزرو است.

عبارت است از محلی که میهمان در تاسیسات گردشگری (اقامتی) اسکان خواهد یافت؛ شامل اتاق دبل،اتاق توئین، سوئیت، اتاق کانکت و … که در تقاضای رزرو متقاضی قید شده است.

تاریخ ورود میهمان که بعد از ساعت ۱۴ روز ورود شروع شده و تا قبل از ساعت ۱۲ روز خروج ادامه خواهد داشت.

وجه نگهداری مکان، به عنوان پیش پرداخت به صورت علی الحساب و معمولاً معادل هزینه یک شب اقامت خواهد بود که می بایست توسط متقاضی به حساب هتل واریز و رسید آن جهت صدور برگ رزرو به بخش رزرواسیون هتل، نمابر یا تحویل شود.

هرگونه تایید مکتوب و یا رسید الکترونیکی که توسط پذیرنده رزرو به شخص متقاضی رزرو (چاپی، ایمیلی و پیامکی) تحویل داده شود واچر گویند که می بایست حتما ً ممهور به مهر هتل و یا از طریق کانال های رسمی الکترونیکی هتل بوده و کلیه مشخصات رزرو از جمله موضوع رزرو، نام میهمان، مبلغ پیش پرداخت، تاریخ ورود و خروج و … در آن قید شده و دارای شماره و تاریخ باشد.

شرایط انجام رزرو در هتل رز

پس از ارائه درخواست اولیه و تعیین مبلغ پیش پرداخت توسط هتل، متقاضی موظف است در مهلت زمانی تعیین شده، مبلغ مورد نیاز را به حساب بانکی هتل واریز نماید. این واریز می‌تواند از طریق واریز نقدی به حساب بانکی، انتقال کارت به کارت در شبکه شتاب یا پرداخت آنلاین انجام شود. متقاضی باید تصویر فیش بانکی (یا تاییدیه الکترونیکی بانکی) را به شماره تماس هتل ارسال کند.

هتل پس از دریافت تصویر فیش بانکی یا تاییدیه الکترونیکی بانکی و انجام رزرو، مبلغ واریزی را تأیید کرده و برگ تایید رزرو را به میهمان ارائه خواهد کرد.

لازم به ذکر است که رزروهایی که بدون پیش پرداخت یا بدون مکاتبه رسمی و تایید هتل صورت می‌گیرند، اعتباری ندارند و هتل هیچ مسئولیتی در قبال آنها نخواهد داشت.

هتل در مورد تأخیر، لغو یا جابجایی وسیله سفر میهمانان هیچگونه مسئولیتی ندارد و در صورت عدم حضور میهمانان در روز مقرر، شرایط ابطال و لغو رزرو اعمال خواهد شد.

در صورت رزرو در قالب تور، مقررات خاص تور در هتل اعمال خواهد شد.

مطابق با تعرفه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افراد زیر ۳ سال از پرداخت هزینه معاف می‌شوند و افراد بین ۳ تا ۸ سال به عنوان خردسال در نظر گرفته می‌شوند و برای آن‌ها قیمت نصف برابر محاسبه می‌شود. برای افراد بالای ۸ سال، نرخ کامل محاسبه خواهد شد.

به نرخ‌های هتل، ۱۰٪ مالیات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد و در صورت افزایش نرخ مالیات، تفاوت مبلغ مالیات به میهمان پرداخت خواهد شد.

شرایط پذیرش میهمانان

میهمان گرامی، ساعت تخلیه اتاق ۱۲ ظهر و تحویل اتاق ساعت ۱۴ می باشد، در صورت درخواست نیم شارژ ورود و یا خروج، هزینه آن بدون تخفیف و از نرخ برد محاسبه می شود.

همراه داشتن شناسنامه عکس دار میهمانان و همراهان در زمان ورود و اقامت و رعایت شئونات اسلامی و مقررات هتل الزامی است.

هتل در خصوص جهت، طبقه، رنگ و طرح اتاق هیچگونه مسئولیتی ندارد و شماره اتاق هنگام ورود میهمان به هتل توسط پذیرش تعیین می شود.

هرگونه تاخیر در برنامه ورود و یا کنسل رزرو می بایست در موعد رزرو به هتل اطلاع داده شود در غیر این صورت میزان خسارتی که باید توسط مشتری پرداخت گردد، مطابق شیوه نامه اجرایی اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری به شرح ذیل است:

چناچه اتاق های واحد اقامتی در قالب تور مسافرتی و از طریق دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی رزرو شده باشد، هزینه ابطال آن، مشروط به توافق مکتوب طرفین و ثبت در برگه تائیدیه و یا قرارداده منعقده، مشمول مفاد این شیوه نامه نمی باشد.

در صورت عدم توافق مکتوب قبلی، چنانچه پس از واریز مبلغ رزرو و دریافت برگ تائید به هر دلیل رزرو توسط متقاضی لغو شود، میزان خسارتی که باید پرداخت گردد (از مبلغ پیش پرداخت کسر گردد) به شرح ذیل محاسبه خواهد شد.

الف) اگر متقاضی تا ۲۰ روز قبل از زمان رزرو شده برای استفاده، نسبت به لغو آن اقدام نماید، هیچگونه ای جریمه ای  تعلق نخواهد گرفت.

ب) از ۲۰ روز تا ۱۱ روز قبل از ورود میهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۲۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازا هر اتاق

ج) از ۱۰ روز تا ۶ روز قبل از ورود میهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۳۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازا هر اتاق

د) از ۵ روز تا ۴۸ ساعت قبل از ورود میهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۵۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازا هر اتاق

ه) از ۴۸ ساعت قبل تا زمان ورود میهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۷۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازا هر اتاق

تبصره یک : چنانچه میهمان پس از رزرو و اقامت در هتل، بنا به هر دلیلی از ادامه اقامت در هتل منصرف گردد، هزینه یک شب اقامت به ازا هر اتاق محاسبه و از مبلغ پیش پرداخت کسر خواهد شد. بجز موارد خاص با توافق طرفین.

تبصره دو) کاهش تعداد اتاق های رزرو شده توسط دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی تا ۴۸ ساعت قبل از ورود  و تا سقف ۱۰ درصد قابل قبول بوده و مشمول جریمه نمی گردد.

 دوست عزیز هتل زیبای رز خانه شماست، در حفظ زیبایی خانه خود کوشا باشید.

هر گونه خسارت وارده به اتاق ها و فضای عمومی هتل – که به نسبت نوع و میزان خسارت وارده و با نظر کارشناسی هتل تعیین می گردد – میهمان موظف به پرداخت جریمه (جبران خسارت) تعیین شده خواهد بود.